Monday 14 September 2015

Filled Under:

[PENTING] !! BAHAYA DAN TANDA KESAN JEREBU TERHADAP KESIHATAN !!. KHAS UNTUK RAKYAT MALAYSIA

Bahaya Dan Tanda Gejala Kesan Jerebu Kepada Kesihatan|Jerebu adalah salah satu pencemaran udara yang tidak sihat disebabkan oleh beberapa akibat antaranya pembakaran besar besaran secara terbuka,asap dari kilang dan asap dari kendaraan.

Apabila partikel-partikel ini wujud dalam kuantiti yang banyak dan berkelompok ianya boleh menyekat pancaran cahaya matahari ke bumi.Selain mengurangkan jarak pandangan mata kasar ia juga  mengakibat pencemaran udara yang tidak sihat,yang boleh menyerang siapa saja termasuk remaja orang tua paling utama kanak kanak.

Memandangkan beberapa negeri malaysia telah di dapati udara tidak sihat akibat jerebu yang berpunca daripada pembakaran liar di sumatra indonesia,kami akan kongsikan Bahaya jerebu yang patut anda tau agar anda lebih berhati hati melakukan aktivitas dan langkah langkah yang patut anda lakukan apabila jerebu semakin teruk.




Anda perlu mengikuti perkembangan semasa melalui media massa (akhbar, televisyen dan radio) untuk mengetahui tahap jerebu semasa di tempat anda supaya dapat mengambil langkah - Iangkah pencegahan.




0 comments:

Post a Comment